Hoogeveens Nieuwjaarsconcert met Andre Rieu

De Hoogeveense Harmonie zal zoals ieder jaar gebruikelijk weer een leuk en afwisselend Nieuwjaarsconcert geven in de foyer van Theater De Tamboer om het nieuwe jaar samen muzikaal in te luiden.

Ditmaal is het een bijzondere editie omdat ook het Opstapensemble en het Leerlingenorkest onder leiding van Nyncke de Vries zal optreden. Verder neemt dirigent Jorrit Laverman afscheid van de Hoogeveense Harmonie en ook daar zal de nodige aandacht aan geschonken worden.

Een keur van prachtige muziek zal voorbij komen. Geopend zal gaan worden met Flashing Winds van de Belgische componist Jan van der Roost. Van Engelbert Humperdinck zal het gedragen muziekwerk Evening Prayer klinken.

Natuurlijk ontbreekt ook de karakteristieke nieuwjaars muziek niet. Dit keer heeft het harmonieorkest onder leiding van Jorrit Laverman een medley van Andre Rieu ingestudeerd onder de titel: Andre Rieu in Concert. Maar ook Johann Strauss komt voorbij in de bekende Tritsch Tratsch polka.

De beide orkesten zullen ook gezamenlijk optreden.

Het concert zal plaatsvinden op zondag 21 januari a.s. en begint om 14.30 uur en is gratis toegankelijk, niet alleen voor alle Vrienden van de Hoogeveense Harmonie, maar voor alle inwoners van Hoogeveen!