Nieuwjaarsconcert

De Hoogeveense harmonie hield  zondagmiddag 21 januari 2018 haar traditionele Nieuwjaarsconcert in de Foyer van de Theater de Tamboer te Hoogeveen. De foyer was zeer goed gevuld en het aanwezige publiek genoot van het gebodene.

De opleiding ensembles beten de spits af onder de leiding van hun  dirigent Nyncke de Vries.  Nadat het opstap ensemble een 3-tal werkjes ten gehore had gebracht die bij het publiek veel bewondering oogstten was het de beurt aan het Leerlingenorkest. Hierin spelen de leerlingen van de Hoogeveense Harmonie die reeds wat langer les hebben en op het punt staan door te stromen naar het harmonie orkest.

Na de pauze werd het programma ingevuld door het harmonie orkest met een zeer gevarieerd programma van traditionele Nieuwjaars muziek naar wat moderne werken als de Mambo van Bernstein en Balkan Dance een werk in de stijl volksmuziek van de Balkan.

Samen met de leerlingen sloot de Hoogeveense Harmonie het concert af met de Rock About en de Tritsch -Tratsch polka van Strauss wat tevens het laatste optreden was onder leiding van Jorrit Laverman  die na dit concert afscheid neemt als dirigent van de Hoogeveense Harmonie.