Bijzonder Hrfstwnd concert Hoogeveense Harmonie

Op 1 december is het weer zover, dan zal de Hoogeveense Harmonie wederom een Hrfstwnd concert gaan verzorgen op het podium van Theater De Tamboer. Al voor de derde maal is de Hoogeveense Harmonie uitgekozen om deel te nemen aan de inmiddels befaamde Hrfstwnd concerten die in de provincies Gelderland, Overijssel en Drenthe worden georganiseerd. De vorige edities werden ook in De Tamboer gehouden met de Gruno’s Postharmonie een het Noord Nederlands Jeugd Orkest en werden bezocht door vele liefhebbers van blaasmuziek op niveau.

Ditmaal zal de topfanfare Soli Deo Gloria uit Ommen optreden samen met de Hoogeveense Harmonie. SDG is een gerenommeerd fanfareorkest die ook al jarenlang opereert in de hoogste afdeling. De vereniging kent naast het fanfareorkest een jeugdorkest en verschillende slagwerkensembles die zelfs op het Wereld Muziek Concours hebben gespeeld. SDG staat onder leiding van dirigent Marten van de Wal en zij zullen op dit Hrfstwnd concert een boeiend muzikaal programma ten gehore brengen. De meest opmerkelijke werken zijn “Fleodrodum” van Eric Swiggers. Een bijzonder uitdagend werk voor de Ommense musici. Daarnaast zal samen met SDG de sopraan Elkse ter Lindert optreden. Zij voert uit: “I shall love by thee” van Jan van der Roost en het “Ave Maria” van Astor Piazola.

Na de pauze is het dan de beurt  aan de Hoogeveense Harmonie onder leiding van dirigent Berjan Morsink.  Het programma, onder de naam “Going Down Under”,  biedt veel moois voor zowel de muzikanten als het publiek. De opening van het concert zal door alleen de houtblazers worden gedaan in het werk: “Ouverture for Woodwinds” van Phillip Sparke. Het grote werk wat de Hoogeveners zullen gaan uitvoeren is “Out Back” van Thomas Doss. Geïnspireerd door het prachtige Australische land heeft Thomas Doss een werkelijk prachtig werk geschreven waarbij de rol van de slagwerksectie heel groot is. Van de componist Percy Grainger zal o.a. worden gespeeld de “Childrens March: Over the Hills and far away”.

Bent u liefhebber van blaasmuziek dan is dit concert een must. Kaarten zijn te verkrijgen via de kassa van Theater De Tamboer in Hoogeveen.