Orkestvereniging Hoogeveense Harmonie is opzoek naar een dirigent voor de opleidingsensembles. Onze orkestvereniging bestaat  85 jaar en heeft een rijke muzikale historie.

Het harmonieorkest speelt op het niveau van de 2e divisie en staat onder leiding van dirigent/ artistiekleider Berjan Morsink.

De opleidingsorkesten hebben tot doel de podiumbezetting en kwaliteit van het harmonieorkest op peil te houden en te verbeteren.

Na ongeveer een halfjaar muziekles gaan de beginnende muzikanten samenspelen in het Opstapensemble. Daarna wordt er, al naar gelang de muzikale vorderingen en (verenigings) mentaliteit, doorgestroomd naar het Leerlingenorkest. Dit orkest is instaat eigen concerten te verzorgen. Het voornaamste doel is, naast de wekelijkse muziekles via onze eigen muziekopleiding en Scala Hoogeveen, de kinderen ervaring op te laten doen in het geven van concerten, podiumervaring op te doen en de juiste mentaliteit te creëren zodat ze als volwaardige musici met veel plezier in het Harmonieorkest kunnen spelen.  Alle activiteiten zijn hier dan ook op afgestemd.

Ieder jaar worden er een aantal schoolprojecten georganiseerd met een drietal basisscholen in Hoogeveen waarmee de contacten uitstekend zijn!

Proefielschets

• Je bent is in het bezit van het diploma Harmonie- en fanfaredirectie conservatorium eerste fase of is studerend hiervoor.
  • Je hebt affiniteit met harmonieorkesten en het verenigingsleven.
  • Je hebt een duidelijke voorkeur om met muzikanten in opleiding te werken en haalt daaruit voldoende motivatie
  • Je bent bereid en kan meedenken en participeren in het opleidingsbeleid van onze orkestvereniging en daar mede vorm aangeven.
  • Je bespeelt een instrument uit het harmonieorkest.
  • Je bent  instaat om naast te geven concerten te werken aan de educatieve vorming van onze jeugd.

Spreekt de Hoogeveense Harmonie jou aan en kun je je vinden in de profielschets? Aarzel dan niet en neem contact op met:

06-14759560 of via bestuur@hoogeveenseharmonie.nl