Zeer geslaagd muzikaal jeugdweekend

Ieder seizoen organiseert de Hoogeveense Harmonie een jeugdstudieweekend voor haar jeugd. Meestal gebeurt dit in samenwerking met een andere muziekvereniging. Ditmaal werd de samenwerking gezocht met Woudklank Zuidwolde.

Afgelopen vrijdag vanaf 18.30 meldden zich de eerste jongelui al om zich voor te bereiden op een muzikaal en gezellig weekend in het muziekgebouw van Jubal in Dedemsvaart.

Om 19.00 uur gingen de beide jeugdorkesten van start in een groot jeugdorkest van 35 jonge talentvolle muzikanten.

Er werd de hele avond flink gerepeteerd en als afsluiting werd er een leuk kennismakingsspel georganiseerd door de begeleidende volwassenen.

Natuurlijk was het nog r tot in late uurtjes onrustig, maar nadat iedereen echt moe was werd het bed dan toch echt opgezocht.

Zaterdagmorgen was iedereen al weer op tijd uit de veren om de repetities de hervatten. Want ’s middags staat er altijd een eindconcert op het programma en ook ditmaal was dit het geval.

Maar liefst zes nieuwe muziekstukken werden er ingestudeerd door beide dirigenten en het slotconcert werd dan ook bezocht door alle ouders en andere belangstellenden. En nadat de organisatie en dirigenten en natuurlijk alle deelnemers werden bedankt keerde iedereen moe maar voldaan huiswaarts met de afspraak dat we elkaar volgend jaar weer zullen treffen!

De Hoogeveense Harmonie is altijd erg actief met de jeugd en wil heel graag meer jonglui interesseren voor het bespelen van een instrument in groepsverband.

Kijk voor een aantal foto's op: http://www.hoogeveenseharmonie.nl/fotoalbum/2019-jeugdstudieweekend/