Op advies van het RIVM en de KNMO heeft ook de Hoogeveense Harmonie vandaag besloten alle concerten/activiteiten t/m 31 maart te annuleren!
Het muziektheater Liberty! zal dus ook komen te vervallen. We proberen dit unieke project te verplaatsen naar november 2020.

De corona-crisis maakt het noodzakelijk dit uitzonderlijke en ook historische besluit te nemen.

Wij steunen al degene die dagelijks beroepsmatig bezig zijn de pandemie te bestrijden en dragen hier, vanzelfsprekend, ons steentje aan bij!

Liberty!

Liberty! is een coproductie van Theater De Tamboer en Orkestvereniging Hoogeveense Harmonie. Het muziektheater wordt geproduceerd ter ere van 75 bevrijding van Hoogeveen en vertelt het verhaal over de bevrijding van Hoogeveen.

Aan de hand van twee jongen kinderen wordt je meegenomen in de oorlogsjaren en hoe destijds Hoogeveen bevrijd werd. Door middel van flashbacks maken de kinderen allerlei avonturen mee die zich afspeelden in en rondom Hoogeveen. Daarnaast wordt in de voorstelling ook de link gelegd met actuele gebeurtenissen van de huidige tijd.

De verhaallijnen uit  Liberty! zijn geschreven voor historicus Marga Zwiggelaar en worden onder andere vertolkt kleinkunstenaar Maurice Mulderij. Het orkest van de Hoogeveense Harmonie zorgt voor een prachtige muzikale omlijsting en zal vele emoties bevatten: van spanning tot plezier en van twijfel  tot vastberadenheid. De Historische Kring maakt het geheel af door de voorstelling visueel te ondersteunen met filmbeelden en foto's uit de oorlogsjaren.

Affiche Liberty!