Een mix van klassieke muziek en musical

Concertorkest Hoogeveense Harmonie levert al bijna 90 jaar een belangrijke bijdrage aan de cultuur in Hoogeveen. Alle concerten worden professioneel opgezet en uitgevoerd. Uiteraard staat de muzikale en artistieke uitdaging altijd voorop, in combinatie met een aantrekkelijk programma. Muzikale en artistieke leiding is in handen van Berjan Morsink.

Muzikale uitdagingen werden in het verleden al gevonden in de uitvoeringen van Prokofiev’s sprookje Peter en de Wolf met verteller Edwin Rutten, de complete 1e Symfonie van Johan de Mey, Lord of the Rings, galaconcert Winds meets Strings, en eerdere edities van het Grand Gala Classique met Ernst Daniel Smid, het Toonkunstkoor Hoogeveen en Syb van der Ploeg.

Voor dit Grand Gala Classique is, naast uiteraard aansprekend harmonie-repertoire, gekozen voor een mix van klassieke muziek en musical. Geniet van maar liefst drie toonaangevende solisten: René van Kooten en het pianoduo Martijn en Stefan Blaak.

René van Kooten is een Nederlandse musicalacteur en zanger. Sinds 1998 heeft hij in veel grote musicalproducties gespeeld zoals Les Misérables, Aida, Grease en Evita. Ook is hij bekend van The Passion waar hij in 2013 de rol van Jezus vertolkte, van Beste Zangers en zat hij achter het farao-masker in The Masked Singer vorig jaar.

Pianoduo Martijn en Stefan Blaak behoort tot de top van pianoduo’s van hun generatie. De cum laude afgestudeerde broers concerteren op vele podia in o.a. Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten. Regelmatig zijn zij te gast op internationale festivals in binnen- en buitenland.

Kaarten kunt u kopen bij Theater de Tamboer: Hoogeveense Harmonie - Grand Gala Classique - De Tamboer